به سایت محصولات چوبی کیاناوود خوش آمدید

ابزارهای مورد نیاز ساخت مصنوعات چوبی

برای ساخت مصنوعات چوبی چه ابزارهایی مورد نیاز است؟

 اگر شما هم علاقه مند به ساخت مصنوعات چوبی هستید با ما همراه باشید

 مهمترین ابزاری که در ساخت مصنوعات چوبی اهمیت دارد سوهان چوب ساب می باشد.  سوهان چوب ساب تنها وسیله ای هست که با داشتن آن و تنها با داشتن یک تکه چوب می توانید هنر خود را بر روی چوب به نمایش بگذارید.  با آن که کار با سوهان نیازمند مهارت بسیار بالایی است، ولی ریسک بسیار پایینی نسبت به سایر ابزارهای نجاری دارد. 

 پس اگر اولین روزی هست که در مسیر علااقه‌مندی خود قدم بر می دارید و این اولین باری است که می خواهید یک مصنوع چوبی درست کنید، پیشنهاد می کنیم فقط یک سوهان بخرید.

 در حال حاضر سوهان ها دو نوع هستند:

 1- سوهان فلزی برای سایش فلزات استفاده میشود

 2- سوهان چوب سا که مخصوص چوب است

 سوهان های چوب ساب چه خاصیت هایی دارند؟

چوبی

در این مقاله سعی نداریم که انواع سوهان ها را به شما آموزش بدهیم فقط لازم می دانیم که برای کار اول شما چند ابزار معرفی کنیم. شما برای ساخت مصنوعات چوبی خودتون به دو نوع سوهان نیاز خواهد داشت:

 1- یک سوهان چوب ساب خشن کاری

 2- سوهان ظریف کاری

 سوهان خشن کاری چوب ساب دارای دندانه هایی با فاصله از هم هستند. ارتفاع دندان هایشان زیاد است و در هنگام استفاده بار زیادتری از روی چوب برمی دارند.  از این سوهان می توانید برای خشن کاری کار خودتان استفاده کنید. و تا جایی که امکان دارد توسط این سوهان کار رو به شکل نهایی خودتان نزدیک کنید. حداقل نیم میلیمتر بار برای ظریف کاری روی چوب باقی بگذارید.

 سوهان های ظریف کاری دارای دندانه هایی با ارتفاع کمتری هستند و تعداد دندانه های آنها بیشتر است همچنین می توانید از سوهان های کوچک فلزی نیز برای پرداخت استفاده کنید. آنها اشکال بسیار گوناگونی دارند از شکل های تخت گرد نیمه گرد و حتی شکل های مثلثی و ذوزنقه ای  نیز وجود دارند. هر کدام از این اشکال کاربرد خاص خودش را دارد و بسته به شکلی که استفاده می‌شود باید آنها را انتخاب کرد. بیشترین کاربرد مخصوص سوهان های نیمه گرد است که یک طرف آن تخت و یک طرف آن دارای انحنا می باشد. تقریباً ۹۵ درصد کارها توسط این سوهان قابل انجام است و شما نیاز به اشکال دیگری از سوهان نخواهید داشت.

 پس به جای اینکه انواع مختلف سوهان را خریداری کنید فقط دو عدد سوهان با کیفیت بالا خریداری کنید.

1- سوهان خشن کاری چوب ساب با شکل نیم گرد

 2- سوهان ظریف کاری چوب ساب با شکل نیم گرد

3- سنباده با شماره 200 برای خشن کاری

 4- سنباده با شماره 600 برای ظریف کاری

طراحان کار های ما

با کار های ما آشنا شوید