به سایت محصولات چوبی کیاناوود خوش آمدید

چگونه عینک چوبی ساختم؟

نحوه ی ساخت عینک چوبی دست ساز

کیاناوود 
عینک چوبی

اولین باری که یک عینک آفتابی چوبی دیدم ، علاقه مند شدم که یک عینک آفتابی چوبی درست کنم. عینک های زیادی رو خراب کردم. من تحقیق خود را با بررسی عینک های آفتابی در فروشگاه ها آغاز کردم. چون از نزدیک تا حالا عینک چوبی ندیده بودم درک نحوه یساختش برام دشوار بود. عینک های چوبی از دو چوب جامد و چند لایه ساخته شده اند ، اگرچه به نظر می رسد چوب لمینت بیشترین مقاومت را داشته باشد. بعضی از شرکت ها حتی عینک آفتابی را از روی اسکیت بورد های چند لایه برش می زنند. من چوب های زیادی را امتحان کردم، اما بهترین چوب برای من استفاده از چوب گردو و چوب نارون و راش بود.

ابتدا از چوب توسکا استفاده کردم اما متاسفانه این نوع چوب با اینکه زیبا و خوش رنگ بود و به خوبی هم ساییده می شد، مقاومت مناسبی نداشت و برای ساخت عینک چوبی مناسب نبود. به سراغ چوب های دیگه ای رفتم مانند نارون که هم مقاومت خوبی داشت و هم خاصیت دو رنگ بودن داشت و زیبایی خاصی به عینک ها می داد. عینک چوبی

ساخت دسته ها رو به صورت دستی شروع کردم. کارم رو با دور بری دسته ها توسط اره نواری بر روی چوب 6 میلیمتری شروع کردم و دو عدد دسته صاف خروجی این کار بود. برای ایجاد خمش در دسته ها باید توسط سوهان در یک زاویه ی خاصی در قسمت های تکیه گاه دسته ها یک عملیات سوهانکاری انجام می شد.

اولین عینک چوبی من افتضاح بود!!!!

ادامه دارد …